Weet jij hoe je eten vóór je kunt laten werken in plaats van tegen je?

Voedsel is een gek iets. Het kan je energie geven en voor je werken, maar je kunt je er ook heel ellendig door voelen. Steeds meer mensen krijgen last van dat laatste. Opgeblazen buiken, gebrek aan energie, allergische reacties, aankomen, een slechte huid, slecht kunnen concentreren, weinig weerstand… de lijst met lichamelijke reacties op veelvuldig slecht eten is eindeloos. Maar hoe weet je nu wat je wel en niet moet eten en hoe merk je het verschil tussen goede en minder goede (en soms zelfs ronduit slechte) voeding? Met andere woorden, hoe kun je op een gezonde manier lekker eten? (want het moet wel leuk blijven natuurlijk)

Het antwoord is je Food-IQ. Je intelligentiequotiënt met betrekking tot voeding. Weet jij precies wat voeding met je doet en welke rol het in je gezondheid en gemoedstoestand speelt?

.

Mensen met een hoog Food-IQ weten precies hoe, wat en wanneer ze moeten eten om:

.• een vitaler en gezonder lichaam te krijgen

• hun gewicht onder controle te houden of juist af te vallen

• meer energie te krijgen

• hun weerstand tegen infecties te verbeteren

• sterkere nagels en een betere huid te krijgen

• hun mentale prestaties, concentratievermogen en humeur te verbeteren

• serieuze aandoeningen als hart- en vaatziekten en diabetes te voorkomen

• een betere nachtrust te hebben

• hun gezonde leven te verlengen

.

Het boek ‘Eet jezelf Mooi, Slank en Gelukkig’ is bedoeld om jouw Food-IQ te verhogen. In deze bijbel voor levensgenieters leer je hoe je, in een samenleving gedomineerd door overgewicht en gezondheidsklachten, eten vóór je kunt laten werken in plaats van tegen je. Met slechts een beetje kennis zul je verbaasd zijn over de resultaten. Je leert hoe je lichaam reageert op voeding, wat de regels van je maag zijn, wat het verschil is tussen echt en nepvoedsel, waarom diëten niet werken en wat de grote Gezondheids Succes Formule is. En omdat het uiterlijk het innerlijk weerspiegelt, weet je daarna ook wat de beste manier is om grijze haren tegen te gaan, hoe je een vollere haardos krijgt en hoe je het ouder worden nog (even) kunt uitstellen.

.

Kortom: je leert wat de bouwstenen zijn van goed en gezond eten en wat het menselijk lichaam eigenlijk nodig heeft. Zodra je dit onder de knie hebt is alles mogelijk. Het beste nieuws is dat je daarnaast kunt blijven genieten van af en toe een frietje of een koekje bij de koffie. Als je basis maar goed is en je weet wat je doet, mag je best smokkelen. Dat maakt het – en houdt het – leuk. Geen diëten, geen calorieën of punten tellen, gewoon je Food-IQ verhogen.

.

Wie niet slank is moet slim zijn!

.

Share and Enjoy:
  • Twitter
  • Facebook
  • Hyves
  • NuJIJ
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • MySpace

51 Responses to “Weet jij hoe je eten vóór je kunt laten werken in plaats van tegen je?”

  • Tanja says:

    Hallo Amber,
    momenteel hoor je veel narigheid uit de vleesindustrie. Onze kinderen en mijn man eten graag vleeswaren op brood. Nu dit wegvalt, blijft er weinig over waar ik ze blij mee kan maken. Salades zitten ook vol met toegevoegde rotzooi en stroop, jam of honing maakt het brood meestal niet lekkerder. Blijft kaas over (philedelphia eten ze ook niet graag). Heb je nog wat tips voor een ‘gezonde’ boterham voor moeilijke eters?

     


 

 

Leave a Reply

Name (required)

afvallen agatston amber albarda bewegen bioactieve stoffen bloedsuikerspiegel buikvet cholesterol citroencapsules De hoofd-buik aandoening detox dikke buik energie gelukkig geraffineerde koolhydraten gevarieerd glycemische index Het prikkelbare darm syndroom (PDS) insulineresistentie lichaam lipoproteïne mooi nagels natuurlijk onbewerkt ontgiften onverklaarbaar overgewicht opgeblazen gevoel platte buik regels van je lijf slank south beach dieet spijsvertering sportschool stress suiker suikerverslaving tekort tikkertje verhoogde insulinespiegel verslaafd voedingspatroon voedingstoffen witte vlekken zinktekort